2025年05月26日

WeWork Japan、カスタマーハラスメントへの対応を策定 / WeWork Japan Establishes Policy to Address Customer Harassment

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プレスリリース

*English Follows Japanese

フレキシブルオフィス WeWork を日本国内で展開するWWJ株式会社(本社:東京都港区、代表取締役社長 兼 CEO:熊谷慶太郎、以下「WeWork Japan*1」)は、WeWork 入居メンバー企業との良好な信頼関係、および WeWork Japan従業員等*2の安全かつ健全な職場環境を構築することを目的に、「カスタマーハラスメントへの対応」を策定いたしました。

WeWork Japanは、多くの入居メンバー企業や拠点を訪れるゲストの方々、また WeWork のビジネスを支える様々な関連企業との関係の上でサービスを提供しております。関係各所からの貴重なご意見やご要望を頂きつつ、より良いサービスの提供を継続していくために、誰もが安心して働くことができる環境を整えることが不可欠であると考え、WeWork Japanの「人権ポリシー」の下、「カスタマーハラスメントへの対応」を策定するに至りました。

カスタマーハラスメントに対する主な取り組みとしては、全社向けのマニュアルの作成やトレーニングを実施するとともに、WeWork の各拠点における啓蒙活動を行うなど、適正な就業環境の整備を行ってまいります。

  • カスタマーハラスメントへの対応

https://wework.co.jp/about/customer-harassment 

  • 人権ポリシー

https://wework.co.jp/about/human-rights

 

WeWork Japanは、今後も安全を確保した働く環境作りと、入居メンバーとの良好な関係の構築を目指してまいります。

 

*1「WeWork Japan」は、WWJ株式会社が日本国内で展開する、フレキシブルオフィス WeWork のフランチャイズ事業を運営する組織体を示します。

*2 当社または当社の委託先企業における従業員を含みます。

(派遣社員を含む当社の従業員、拠点運営管理をサポートする委託先企業のスタッフなど)

 

WeWork Japan Establishes Policy to Address Customer Harassment

WWJ Corp. (“WeWork Japan*1”), the operator of WeWork’s flexible office business in Japan, has established a new Customer Harassment Policy. This initiative is designed to strengthen trust with member companies and ensure a safe, respectful, and healthy workplace for all employees.

WeWork Japan serves a diverse range of stakeholders — from member companies and visiting guests to partner organizations that support our business. While we deeply value their feedback and input, we also recognize the importance of maintaining a workplace where everyone can work with confidence and peace of mind. In alignment with our Human Rights Policy, we have now formalized our approach to addressing customer harassment.

As part of our key initiatives, WeWork Japan will create a company-wide response manual, provide training for all employees, and launch awareness campaigns at locations nationwide to help ensure a safe and respectful working environment.

  • Customer Harassment Policy

https://wework.co.jp/about/customer-harassment 

※Japanese Only at this moment

  • Human Rights Policy

https://wework.co.jp/en/about/human-rights

WeWork Japan remains committed to maintaining a safe, respectful workplace and building positive, long-term relationships with our member companies.

 

*1 “WeWork Japan” refers to WWJ Corp., the organization managing the flexible office franchise WeWork in Japan.

*2 Refers to employees of the company and its partner vendors, including dispatched staff and personnel supporting daily operations at WeWork locations.

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